{"id":29,"date":"2018-01-29T10:59:15","date_gmt":"2018-01-29T10:59:15","guid":{"rendered":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/?page_id=29"},"modified":"2024-08-30T12:57:52","modified_gmt":"2024-08-30T12:57:52","slug":"kiinteistokehittaminen-ja-myynti","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/","title":{"rendered":"Kiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti"},"content":{"rendered":"

Senaatti-kiinteist\u00f6t vastuulla on valtiolle tarpeettomien kiinteist\u00f6jen myynti ja kehitt\u00e4minen uuteen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Vuoden 2017 myyntitavoite oli 140 milj. euroa, mik\u00e4 ylitettiin reilusti, sill\u00e4 kiinteist\u00f6jen myynnit ylsiv\u00e4t 172 milj. euroon. Vuoden aikana tehtiin kaikkiaan 123 kiinteist\u00f6kauppaa ja suuria kiinteist\u00f6kehityshankkeita oli k\u00e4ynniss\u00e4 kymmeni\u00e4. Kiinteist\u00f6myynnin painopistealueina olivat p\u00e4\u00e4kaupunkiseudun arvokohteet.<\/p>\n

Kiinteist\u00f6jen myynti oli vahvaa koko vuoden<\/h2>\n

Senaatti-kiinteist\u00f6t tekee vuosittain noin 70\u2013120 kiinteist\u00f6kauppaa, joista saatavista myyntituloista 80 – 90 % osuus tulee muutamien arvokohteiden kaupoista.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Kiinteist\u00f6jen myynnin kehittyminen 2013\u20132017, [milj. euroa]<\/caption>\n
Vuosi<\/th>\nmilj. euroa<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
2013<\/td>\n607<\/td>\n<\/tr>\n
2014<\/td>\n723<\/td>\n<\/tr>\n
2015<\/td>\n3255<\/td>\n<\/tr>\n
2016<\/td>\n2015<\/td>\n<\/tr>\n
2017<\/td>\n1716<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Kaikki myynnit yhteens\u00e4<\/td>\n172<\/td>\n<\/tr>\n<\/tfoot>\n
Toteutuneet suurimmat kaupat myyntihinnoin 2017<\/caption>\n
Kohde<\/td>\nMyyntihinta (milj. euroa)<\/td>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Helsinki, Topeliuksenkatu 41 b<\/td>\n39<\/td>\n<\/tr>\n
Helsinki, Keski-Pasila, Ratapihakorttelit kortteli<\/td>\n36<\/td>\n<\/tr>\n
Helsinki Kasarmikatu 42\/Rikhardinkatu 2 virastotalo<\/td>\n11<\/td>\n<\/tr>\n
Turun l\u00e4\u00e4ninvankila, Kakola<\/td>\n10<\/td>\n<\/tr>\n
Espoo, Otaniemi vuokratontti<\/td>\n9<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

Vuoden 2017 myyntivoitot olivat 103,4 milj. euroa ja myyntitappiot 13,9 milj. euroa. Vuoden 2018 kiinteist\u00f6myynnin tavoite on 100 milj. euroa ja todenn\u00e4k\u00f6ist\u00e4 on, ett\u00e4 kiinteist\u00f6myynti jatkuu hyv\u00e4ll\u00e4 tasolla my\u00f6s vuonna 2018.<\/p>\n

Aktiivista myyntity\u00f6t\u00e4<\/h2>\n

Senaatti-kiinteist\u00f6t j\u00e4rjesti vuonna 2017 kolmatta kertaa kiinteist\u00f6kaupan sidosryhmille suunnatun Senaatin Tori -tapahtuman. Teemoina olivat Helsingin kantakaupungin elinvoimaisuus ja kaavoituksen kehitt\u00e4minen.<\/p>\n

Senaatin Tori -tapahtumassa kiinteist\u00f6alan ammattilaiset ja vaikuttajat pohtivat yhdess\u00e4, kuinka taata kantakaupungin elinvoima muutosvoimien ristipaineessa. P\u00e4iv\u00e4n aikana keskusteluissa nousi esiin useita ilmi\u00f6it\u00e4, kuten kantakaupungin kasvaminen kaikkiin suuntiin sek\u00e4 kuinka toimiva ja kokeileva kaupunki syntyy yhteisty\u00f6ss\u00e4.<\/p>\n

T\u00e4st\u00e4 linkist\u00e4<\/a> p\u00e4\u00e4set lukemaan Senaatin Tori tapahtumaan osallistuneiden vieraiden mietteit\u00e4<\/p>\n

J\u00e4rjestimme vuoden 2017 aikana my\u00f6s useamman pienemm\u00e4n asiakas- ja sidosryhm\u00e4tilaisuuden muun muassa yleis\u00f6llekin avautuneeseen kiinteist\u00f6kehityskohteeseemme Helsingin Isosaaressa.<\/a><\/p>\n

Kartanoita ja historiallisia arvokohteita<\/h2>\n

\"\"<\/p>\n

Vuonna 2017 onnistuimme l\u00f6yt\u00e4m\u00e4\u00e4n useammalle historiallisesti merkitt\u00e4v\u00e4lle kohteelle uuden el\u00e4m\u00e4n omistajan vaihdoksen kautta. Vuoden aikana myymiemme kohteiden joukkoon kuului Pulkkilan ja Anjalan kartanot<\/a>, loput Lahden Hennalan ja Turun Kakolan rakennuksista. Lis\u00e4ksi teimme ensimm\u00e4isi\u00e4 kauppoja Keski-Pasilan ratapihakortteleista, joka kuuluu osaksi suurta kehitysaluetta Pasilassa.<\/p>\n

Suuria kiinteist\u00f6kehitysprojekteja k\u00e4ynniss\u00e4 useita<\/h2>\n

Senaatti-kiinteist\u00f6t kehitt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 rakennettuja kiinteist\u00f6j\u00e4 ett\u00e4 rakentamattomia maa-alueita yhteisty\u00f6ss\u00e4 kuntien ja kaupunkien ja alueiden muiden maanomistajien sek\u00e4 usein my\u00f6s tulevan omistajan kanssa uuteen k\u00e4ytt\u00f6tarkoitukseen.<\/p>\n

Merkitt\u00e4vimpi\u00e4 kiinteist\u00f6kehitysprojekteja olivat Helsingiss\u00e4 Keski-Pasilan Torni-alueen suunnittelu- ja toteutuskilpailun eteneminen sek\u00e4 Ratapihakorttelit-alue, Otaniemen alue, Ruskeasuon korttelialue, Tuusulassa Hyryl\u00e4n varuskunta-alue ja Lahdessa Hennalan alue.<\/p>\n

Keski-Pasilan Torni-alueen Helsinki High-rise kilpailussa valittiin nelj\u00e4 jatkoon p\u00e4\u00e4ssytt\u00e4 ehdotusta vuoden 2017 loppupuolella.<\/p>\n

Senaatti vie kiinteist\u00f6kehitysprojekteja aktiivisesti eteenp\u00e4in<\/h2>\n

Hennala, Lahti<\/h3>\n

\"\"<\/p>\n

Kertomusvuonna Senaatti jatkoi Hennalan alueen kehitt\u00e4mist\u00e4.. Vanhan varuskunnan alueella uuden infran toteutussuunnittelu on aloitettu ja kaupungin k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n on luovutettu puistoalueita muun muassa jalkapallokentt\u00e4\u00e4 sek\u00e4 Suomen itsen\u00e4isyyden 100-vuotismetsik\u00f6n istuttamista varten. Aikaisemmin myytyjen useiden kasarmirakennusten rakennusty\u00f6t on aloitettu ja alueelle sijoittuvan poliisiaseman rakennusty\u00f6t ovat p\u00e4\u00e4sseet hyv\u00e4\u00e4n vauhtiin.<\/p>\n

Varuskunta-alueen vieress\u00e4 sijaitsevalle 30 hehtaarin suuruiselle rakentamattomalle entiselle varuskunnan harjoituskent\u00e4lle j\u00e4rjestettiin arkkitehtuurikilpailu viitesuunnitelman laatimiseksi. Kertomusvuonna t\u00e4m\u00e4 viitesuunnitelma on viimeistelty valmiiksi kilpailun voittaneen ty\u00f6ryhm\u00e4n kanssa. Viitesuunnitelma sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 kolme noin 33\u00a0000 kerrosneli\u00f6metri\u00e4 vaiheittain rakennettavaa asuinaluetta. Suunnitelma on omaleimainen, luonnonl\u00e4heinen ja tukeutuu vahvasti alueen halki kulkevaan hulevesiojaan ja vesialtaisiin. Alueella testataan my\u00f6s luonnonmukaisia menetelmi\u00e4 hulevesien puhdistamiseen kasvillisuuden avulla.<\/p>\n

Ruskeasuo, Helsinki<\/h3>\n

\"\"<\/p>\n

Senaatti-kiinteist\u00f6t ja Helsingin Yliopistokiinteist\u00f6t Oy omistavat Ruskeasuolla yhdess\u00e4 tontin, jolla sijaitsee nykyisin yliopiston hammas- ja oikeusl\u00e4\u00e4ketieteen opetusrakennuksia. Maanomistukseen liittyv\u00e4t sopimusj\u00e4rjestelyt edistyiv\u00e4t vuonna 2017 my\u00f6nteisesti, joten kaavaehdotuksen valmistelua jatketaan nyt yhteisty\u00f6ss\u00e4 Helsingin kaupungin ja muiden osapuolien kanssa.<\/p>\n

Kaavaratkaisun tavoitteena on luoda Pikku Huopalahden pohjoisosaan uusi asuinalue noin 2 000 asukkaalle. Alueen sijainti hyvien joukkoliikenneyhteyksien la\u0308hella\u0308 mahdollistaa kantakaupunkimaisen ja tiiviin suunnittelun.<\/p>\n

Alueella syntyvia\u0308 hulevesia\u0308 pyrita\u0308a\u0308n viivytta\u0308ma\u0308a\u0308n korttelipihoilla, katujen biosuodatusalueilla seka\u0308 viherkatoilla. Kaava-alueelle tehda\u0308a\u0308n hulevesikosteikko, jossa viivyteta\u0308a\u0308n alueella syntyvia\u0308 hulevesia\u0308 ja parannetaan niiden laatua ennen laskemista vesisto\u0308o\u0308n.<\/p>\n

Katuliikenteen aiheuttamia ilman epa\u0308puhtauksia ja ympa\u0308risto\u0308melua tullaan ka\u0308sittelema\u0308a\u0308n siten, etta\u0308 alueella on edellytyksen terveelliselle ja turvalliselle ympa\u0308risto\u0308lle. Alueella oleva pilaantunut maapera\u0308 puhdistetaan ennen rakentamisen aloittamista.<\/p>\n

Otaniemi, Espoo<\/h3>\n

\"\"<\/p>\n

Kev\u00e4\u00e4ll\u00e4 2017 ratkaistiin nk. Kemistin alueen kansainv\u00e4linen arkkitehtuurikutsukilpailu \u201dMountain Man\u201d. Kilpailu j\u00e4rjestettiin yhdess\u00e4 alueen toisen maanomistajan Aalto-yliopistokiinteist\u00f6t Oy:n kanssa. Voittajaty\u00f6n pohjalta on valmisteltu alueen asemakaavan muutosta. Suunnittelualue sijoittuu kampuksen keskeiselle paikalle aivan metroaseman ja tulevan Raide-Jokerin pys\u00e4kin viereen.<\/p>\n

Muita k\u00e4ynniss\u00e4 olevia asemakaavan muutoshankkeita ovat Keh\u00e4 I:n ja Maarintien risteykseen sijoittuva asemakaavan muutos, jossa toimisto- ja tutkimuslaitosten korttelialue muutetaan hotellirakennusten korttelialueeksi, sek\u00e4 asemakaavan muutokset, joilla tavoitellaan alueelle lis\u00e4\u00e4 opiskelija-asumista.<\/p>\n

Kielotie 15, Vantaa<\/h3>\n

\"\"<\/p>\n

Senaatti-kiinteist\u00f6t j\u00e4rjesti yhteisty\u00f6ss\u00e4 Vantaan kaupungin ja A-Kruunun kanssa suunnittelu- ja tontinluovutuskilpailun Vantaalla Tikkurilan keskustassa sijaitsevasta kilpailualueesta. Kilpailualue on kooltaan yhteens\u00e4 noin 15 600 m2. Kilpailun tavoitteena on l\u00f6yt\u00e4\u00e4 korkeatasoinen tontink\u00e4ytt\u00f6suunnitelma kilpailualueen asemakaavoituksen pohjaksi. Kilpailualueelle suunnitellaan asuinrakennusoikeutta, josta osan toteuttaa A-Kruunu pitk\u00e4n korkotuen vuokra-asuntotuotantona.<\/p>\n

Munkkiniemen koulutustalo, Helsinki<\/h3>\n

\"\"<\/p>\n

Valtiok\u00e4yt\u00f6n loputtua Munkkiniemen koulutustalolle on l\u00e4hdetty etsim\u00e4\u00e4n uutta el\u00e4m\u00e4\u00e4 ja kohteesta on solmittu 2017 kiinteist\u00f6kaupan esisopimus Aalto Ymp\u00e4rist\u00f6kehityksen kanssa, joka kehitt\u00e4\u00e4 kohteeseen korkeatasoisia asuntoja vanhaa rakennusta kunnioittaen. Kohteen omistusoikeus siirtyy asuntokaavan vahvistuttua, jonka j\u00e4lkeen my\u00f6s asuntojen toteutus voi alkaa.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Senaatti-kiinteist\u00f6t vastuulla on valtiolle tarpeettomien kiinteist\u00f6jen myynti ja kehitt\u00e4minen uuteen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Vuoden 2017 myyntitavoite oli 140 milj. euroa, mik\u00e4 ylitettiin reilusti, sill\u00e4 kiinteist\u00f6jen myynnit ylsiv\u00e4t 172 milj. euroon. Vuoden aikana tehtiin kaikkiaan 123 kiinteist\u00f6kauppaa ja suuria kiinteist\u00f6kehityshankkeita oli k\u00e4ynniss\u00e4 kymmeni\u00e4. Kiinteist\u00f6myynnin painopistealueina olivat p\u00e4\u00e4kaupunkiseudun arvokohteet. Kiinteist\u00f6jen myynti oli vahvaa koko vuoden Senaatti-kiinteist\u00f6t tekee vuosittain noin […]<\/p>\n","protected":false},"author":11,"featured_media":0,"parent":27,"menu_order":1,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"class_list":["post-29","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"yoast_head":"\nKiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti - Yhteiskuntavastuuraportti 2017<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"en_US\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Kiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti - Yhteiskuntavastuuraportti 2017\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Senaatti-kiinteist\u00f6t vastuulla on valtiolle tarpeettomien kiinteist\u00f6jen myynti ja kehitt\u00e4minen uuteen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Vuoden 2017 myyntitavoite oli 140 milj. euroa, mik\u00e4 ylitettiin reilusti, sill\u00e4 kiinteist\u00f6jen myynnit ylsiv\u00e4t 172 milj. euroon. Vuoden aikana tehtiin kaikkiaan 123 kiinteist\u00f6kauppaa ja suuria kiinteist\u00f6kehityshankkeita oli k\u00e4ynniss\u00e4 kymmeni\u00e4. Kiinteist\u00f6myynnin painopistealueina olivat p\u00e4\u00e4kaupunkiseudun arvokohteet. Kiinteist\u00f6jen myynti oli vahvaa koko vuoden Senaatti-kiinteist\u00f6t tekee vuosittain noin […]\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Yhteiskuntavastuuraportti 2017\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2024-08-30T12:57:52+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/2\/2018\/03\/Pukkilan_kartano_Tuomas_Uusheimo-1024x683.jpg\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Est. reading time\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"5 minutes\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/\",\"name\":\"Kiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti - Yhteiskuntavastuuraportti 2017\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/2\/2018\/03\/Pukkilan_kartano_Tuomas_Uusheimo-1024x683.jpg\",\"datePublished\":\"2018-01-29T10:59:15+00:00\",\"dateModified\":\"2024-08-30T12:57:52+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"en-US\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"en-US\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/2\/2018\/03\/Pukkilan_kartano_Tuomas_Uusheimo-1024x683.jpg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/2\/2018\/03\/Pukkilan_kartano_Tuomas_Uusheimo-1024x683.jpg\"},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Vuosi 2017\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":3,\"name\":\"Kiinteist\u00f6varallisuus ja palvelut\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":4,\"name\":\"Kiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/\",\"name\":\"Yhteiskuntavastuuraportti 2017\",\"description\":\"\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"en-US\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Kiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti - Yhteiskuntavastuuraportti 2017","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/","og_locale":"en_US","og_type":"article","og_title":"Kiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti - Yhteiskuntavastuuraportti 2017","og_description":"Senaatti-kiinteist\u00f6t vastuulla on valtiolle tarpeettomien kiinteist\u00f6jen myynti ja kehitt\u00e4minen uuteen k\u00e4ytt\u00f6\u00f6n. Vuoden 2017 myyntitavoite oli 140 milj. euroa, mik\u00e4 ylitettiin reilusti, sill\u00e4 kiinteist\u00f6jen myynnit ylsiv\u00e4t 172 milj. euroon. Vuoden aikana tehtiin kaikkiaan 123 kiinteist\u00f6kauppaa ja suuria kiinteist\u00f6kehityshankkeita oli k\u00e4ynniss\u00e4 kymmeni\u00e4. Kiinteist\u00f6myynnin painopistealueina olivat p\u00e4\u00e4kaupunkiseudun arvokohteet. Kiinteist\u00f6jen myynti oli vahvaa koko vuoden Senaatti-kiinteist\u00f6t tekee vuosittain noin […]","og_url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/","og_site_name":"Yhteiskuntavastuuraportti 2017","article_modified_time":"2024-08-30T12:57:52+00:00","og_image":[{"url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/2\/2018\/03\/Pukkilan_kartano_Tuomas_Uusheimo-1024x683.jpg"}],"twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Est. reading time":"5 minutes"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/","name":"Kiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti - Yhteiskuntavastuuraportti 2017","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/2\/2018\/03\/Pukkilan_kartano_Tuomas_Uusheimo-1024x683.jpg","datePublished":"2018-01-29T10:59:15+00:00","dateModified":"2024-08-30T12:57:52+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#breadcrumb"},"inLanguage":"en-US","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"en-US","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#primaryimage","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/2\/2018\/03\/Pukkilan_kartano_Tuomas_Uusheimo-1024x683.jpg","contentUrl":"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/2\/2018\/03\/Pukkilan_kartano_Tuomas_Uusheimo-1024x683.jpg"},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/kiinteistokehittaminen-ja-myynti\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Vuosi 2017","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Kiinteist\u00f6varallisuus ja palvelut","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vuosi-2017\/kiinteistovarallisuus-ja-palvelut\/"},{"@type":"ListItem","position":4,"name":"Kiinteist\u00f6kehitt\u00e4minen ja -myynti"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/#website","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/","name":"Yhteiskuntavastuuraportti 2017","description":"","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"en-US"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/29","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/users\/11"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=29"}],"version-history":[{"count":10,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/29\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1337,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/29\/revisions\/1337"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/27"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=29"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}