{"id":65,"date":"2018-01-29T11:06:48","date_gmt":"2018-01-29T11:06:48","guid":{"rendered":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/?page_id=65"},"modified":"2018-04-23T07:29:10","modified_gmt":"2018-04-23T07:29:10","slug":"olennaiset-teemat-ja-olennaisuusanalyysi","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2017\/vastuullisuus-senaatissa\/olennaiset-teemat-ja-olennaisuusanalyysi\/","title":{"rendered":"Olennaiset teemat"},"content":{"rendered":"
Senaatti-kiinteist\u00f6t tarkastelee s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisin v\u00e4liajoin toimintansa olennaisia n\u00e4k\u00f6kohtia ja ottaa huomioon tarkastelussa muun muassa toimintaymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4 tapahtuvat muutokset, strategiset tavoitteet, kest\u00e4v\u00e4n kehityksen n\u00e4k\u00f6kulmat ja keskeiset riskit.<\/p>\n
Vuonna 2014 toteutettiin ulkopuolisen asiantuntijan toimesta Senaatin keskeisten sidosryhmien muun muassa asiakkaiden, toimittajakumppaneiden, kiinteist\u00f6- ja rakennusalan vaikuttajien sek\u00e4 oman henkil\u00f6st\u00f6n keskuudessa kysely, jossa kartoitettiin sidosryhmien n\u00e4kemyksi\u00e4 Senaatti-kiinteist\u00f6jen olennaisista yhteiskuntavastuun n\u00e4k\u00f6kulmista.\u00a0 Olennaisuusanalyysiprosessi noudatteli p\u00e4\u00e4s\u00e4\u00e4nt\u00f6isesti Global Reporting Initiativen G4:n prosessia.\u00a0 S\u00e4hk\u00f6isen kyselyn lis\u00e4ksi kartoitus sis\u00e4lsi my\u00f6s henkil\u00f6haastatteluja.<\/p>\n
Senaatti-kiinteist\u00f6jen johto vahvisti matriisin tulokset liiketoiminta- ja strategian\u00e4k\u00f6kulmasta joulukuussa 2014. N\u00e4ist\u00e4 tuloksista syntyi olennaisuusmatriisi, jonka mukaisesti Senaatti-kiinteist\u00f6t on raportoinut toiminnastaan.<\/p>\n
Vuonna 2017 osana ISO 14001 -sertifiointia Senaatti-kiinteist\u00f6jen johto p\u00e4ivitti olennaisuusmatriisin. Olennaisia yhteiskuntavastuun asioita tarkasteltiin siit\u00e4 n\u00e4k\u00f6kulmasta, mitk\u00e4 ovat Senaatti-kiinteist\u00f6jen vaikutusmahdollisuudet kyseiseen asiaan ja mik\u00e4 merkitys asialla on sidosryhmille.<\/p>\n
Vuoden 2017 raportin tunnusluvut ja raportoitavat asiat on valittu t\u00e4m\u00e4n olennaisuusarvion perusteella.<\/p>\n
Monelle olennaisuusanalyysiss\u00e4 nousseelle teemalle ei l\u00f6ydy GRI-ohjeistossa tunnuslukuja.\u00a0 Siksi\u00a0Senaatti-kiinteist\u00f6t on lis\u00e4nnyt GRI-taulukkoon toimintansa ja strategiansa kannalta keskeisi\u00e4 indikaattoreita, joita ovat toimilaratkaisuilla saavutetut s\u00e4\u00e4st\u00f6t, tehokkaat tilaratkaisut ja toiminnan kustannustehokkuus. N\u00e4ille on laadittu mittarit ja tuloksista raportoidaan s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisesti.<\/p>\n
<\/p>\n
Senaatti-kiinteist\u00f6t tarkastelee s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisin v\u00e4liajoin toimintansa olennaisia n\u00e4k\u00f6kohtia ja ottaa huomioon tarkastelussa muun muassa toimintaymp\u00e4rist\u00f6ss\u00e4 tapahtuvat muutokset, strategiset tavoitteet, kest\u00e4v\u00e4n kehityksen n\u00e4k\u00f6kulmat ja keskeiset riskit. Vuonna 2014 toteutettiin ulkopuolisen asiantuntijan toimesta Senaatin keskeisten sidosryhmien muun muassa asiakkaiden, toimittajakumppaneiden, kiinteist\u00f6- ja rakennusalan vaikuttajien sek\u00e4 oman henkil\u00f6st\u00f6n keskuudessa kysely, jossa kartoitettiin sidosryhmien n\u00e4kemyksi\u00e4 Senaatti-kiinteist\u00f6jen olennaisista yhteiskuntavastuun n\u00e4k\u00f6kulmista.\u00a0 Olennaisuusanalyysiprosessi […]<\/p>\n","protected":false},"author":11,"featured_media":0,"parent":63,"menu_order":1,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"class_list":["post-65","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"yoast_head":"\n