{"id":55,"date":"2018-01-29T11:03:57","date_gmt":"2018-01-29T11:03:57","guid":{"rendered":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/?page_id=55"},"modified":"2019-03-29T09:46:50","modified_gmt":"2019-03-29T09:46:50","slug":"palkitseminen","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/","title":{"rendered":"Palkitseminen"},"content":{"rendered":"

Senaatti-kiinteist\u00f6jen henkil\u00f6st\u00f6lle maksetaan kuukausipalkkaa, joka perustuu teht\u00e4v\u00e4n vaativuuteen ja siin\u00e4 suoriutumiseen. Kuukausipalkka on kokonaispalkka, jonka osia ovat rahapalkka ja mahdolliset luontoisedut (puhelin- ja\/tai autoetu). Senaatin johdolla on sopimuspalkat, joissa ei ole tavanomaisista ty\u00f6suhde-eduista poikkeavia etuuksia eik\u00e4 lis\u00e4el\u00e4kej\u00e4rjestelyj\u00e4.<\/p>\n

Koko henkil\u00f6st\u00f6 tulospalkkiomallin piiriss\u00e4<\/h2>\n

Tulospalkkioiden maksamisen edellytyksen\u00e4 on tavoitteena olleen kynnysarvon (vuonna 2018 budjetin mukainen vuokrakate) saavuttaminen.<\/p>\n

Tulospalkkion suuruus m\u00e4\u00e4r\u00e4ytyy henkil\u00f6kohtaisten tuloskorttien tulostavoitteiden toteumien perusteella. Kullakin kortilla tavoitteita voi olla yksikk\u00f6-, ryhm\u00e4- ja henkil\u00f6tasolla.<\/p>\n

Yhteisi\u00e4 tavoitteita ovat esimiehill\u00e4 esimiehisyyden tunnusluku, joka on oman yksik\u00f6n henkil\u00f6st\u00f6n n\u00e4kemys esimiesty\u00f6n toimivuudesta ja kiinteist\u00f6p\u00e4\u00e4llik\u00f6ill\u00e4 energiatavoitteiden toteutuminen ja kiinteist\u00f6alueen k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4tyytyv\u00e4isyys.<\/p>\n

Tulospalkkio voi olla enint\u00e4\u00e4n yhden kuukauden palkan suuruinen. Toimitusjohtajan tulospalkkio voi olla enint\u00e4\u00e4n kolmen kuukauden palkan suuruinen.<\/p>\n

Rahallinen palkitseminen on yksi osa palkitsemista. Aineeton palkitseminen on kuitenkin t\u00e4rke\u00e4ss\u00e4 osassa. Senaatissa aineettomia palkitsemisen muotoja ovat esimerkiksi osallistuminen toimialan toiminnan kehitt\u00e4miseen ja laajat vaikutusmahdollisuudet, mahdollisuus oman ammattitaidon yll\u00e4pit\u00e4miseen ja kehitt\u00e4miseen, laaja ty\u00f6hyvinvointitoiminta, kattava ty\u00f6terveyshuolto, eri el\u00e4m\u00e4ntilanteet huomioiva ty\u00f6nantajapolitiikka, ja hyv\u00e4 esimiehisyys.<\/p>\n

Kannustavat kertapalkkiot<\/h2>\n

Hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta voi saada kertapalkkion. Yleens\u00e4 kertapalkkion perusteena on poikkeavan hyv\u00e4 suoritus ja kertapalkkio voi olla yksil\u00f6kohtainen tai tiimille annettu.<\/p>\n

Palkitsemista kehitet\u00e4\u00e4n tiiviisti yhdess\u00e4 ty\u00f6ntekij\u00e4j\u00e4rjest\u00f6jen kanssa. Palkkausj\u00e4rjestelm\u00e4n kehitt\u00e4misryhm\u00e4 muun muassa hyv\u00e4ksyy teht\u00e4vien vaativuudet ja osallistuu palkkausj\u00e4rjestelm\u00e4n kehitt\u00e4miseen.<\/p>\n

El\u00e4k\u00f6ityminen ja irtisanoutuminen<\/h2>\n

El\u00e4kkeet m\u00e4\u00e4r\u00e4ytyv\u00e4t valtion el\u00e4kelain mukaisesti eli senaattilainen voi omalla p\u00e4\u00e4t\u00f6ksell\u00e4\u00e4n j\u00e4\u00e4d\u00e4 vanhuusel\u00e4kkeelle 63\u201368 vuoden v\u00e4lill\u00e4. Senaattilainen voi omalla p\u00e4\u00e4t\u00f6ksell\u00e4\u00e4n j\u00e4\u00e4d\u00e4 vanhuusel\u00e4kkeelle t\u00e4ytetty\u00e4\u00e4n 63 vuotta huomioiden kuitenkin 1.1.2017 voimaan tullut el\u00e4kelakiuudistus.<\/p>\n

Toimitusjohtajan irtisanomisaika on kuusi kuukautta ja irtisanomiskorvaus on kuuden kuukauden palkka. Johtoryhmien j\u00e4senten irtisanomisaika m\u00e4\u00e4r\u00e4ytyy ty\u00f6ehtosopimuksen mukaisesti.<\/p>\n

Johdolle maksetut palkat ja palkkiot<\/h2>\n

Toimitusjohtajan ja johtoryhm\u00e4n j\u00e4senten kiinte\u00e4 palkanosa sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 kuukausipalkan ja luontaisedut (auto ja puhelinetu) sek\u00e4 lomarahan. Muuttuva osa on tulospalkkio.<\/p>\n

Vuoden 2018 palkka- ja palkkiotiedot on esitetty alla olevassa taulukossa.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
S<\/strong>enaatti-kiinteist\u00f6jen hallitus<\/caption>\n
Hallituksen j\u00e4sen<\/th>\nPalkkio (\u20ac)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Jarmo Vaittinen (osallistunut 15\/15 kokoukseen)<\/td>\n17 550<\/td>\n<\/tr>\n
Kari Ruohonen (osallistunut 15\/15 kokoukseen)<\/td>\n14 070<\/td>\n<\/tr>\n
Markus Siltanen (osallistunut 14\/15 kokoukseen)<\/td>\n13 820<\/td>\n<\/tr>\n
Mari Walls (osallistunut 12\/15 kokoukseen)<\/td>\n13 320<\/td>\n<\/tr>\n
Sonja Nybonn\u00a0 (osallistunut 14\/15 kokoukseen)<\/td>\n13 380<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Senaatti-kiinteist\u00f6jen johto<\/caption>\n
Kuvaus<\/th>\nPalkkio (\u20ac)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Toimitusjohtajalle maksettu kiinte\u00e4 palkan osa<\/td>\n244 376<\/td>\n<\/tr>\n
Toimitusjohtajalle maksettu muuttuva palkan osa<\/td>\n53 505<\/td>\n<\/tr>\n
Johtoryhm\u00e4lle (ei sis. toimitusjohtaja) maksettu kiinte\u00e4 palkan osa<\/td>\n1 863 470<\/td>\n<\/tr>\n
Johtoryhm\u00e4lle (ei sis. toimitusjohtaja) maksettu muuttuva palkan osa<\/td>\n127 801<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n\n\n\n\n\n\n
Tilintarkastusyhteis\u00f6n palkkiot (PwC Oy ja PwC Julkistarkastus Oy)<\/caption>\n
Kuvaus<\/th>\nPalkkio (\u20ac)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Lakis\u00e4\u00e4teisest\u00e4 tilintarkastuksesta maksettu korvaus<\/td>\n31 778<\/td>\n<\/tr>\n
Muut palvelut<\/td>\n35 164<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Senaatti-kiinteist\u00f6jen henkil\u00f6st\u00f6lle maksetaan kuukausipalkkaa, joka perustuu teht\u00e4v\u00e4n vaativuuteen ja siin\u00e4 suoriutumiseen. Kuukausipalkka on kokonaispalkka, jonka osia ovat rahapalkka ja mahdolliset luontoisedut (puhelin- ja\/tai autoetu). Senaatin johdolla on sopimuspalkat, joissa ei ole tavanomaisista ty\u00f6suhde-eduista poikkeavia etuuksia eik\u00e4 lis\u00e4el\u00e4kej\u00e4rjestelyj\u00e4. Koko henkil\u00f6st\u00f6 tulospalkkiomallin piiriss\u00e4 Tulospalkkioiden maksamisen edellytyksen\u00e4 on tavoitteena olleen kynnysarvon (vuonna 2018 budjetin mukainen vuokrakate) saavuttaminen. Tulospalkkion […]<\/p>\n","protected":false},"author":11,"featured_media":0,"parent":49,"menu_order":1,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"class_list":["post-55","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"yoast_head":"\nPalkitseminen - Yhteiskuntavastuuraportti 2018<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"en_US\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Palkitseminen - Yhteiskuntavastuuraportti 2018\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Senaatti-kiinteist\u00f6jen henkil\u00f6st\u00f6lle maksetaan kuukausipalkkaa, joka perustuu teht\u00e4v\u00e4n vaativuuteen ja siin\u00e4 suoriutumiseen. Kuukausipalkka on kokonaispalkka, jonka osia ovat rahapalkka ja mahdolliset luontoisedut (puhelin- ja\/tai autoetu). Senaatin johdolla on sopimuspalkat, joissa ei ole tavanomaisista ty\u00f6suhde-eduista poikkeavia etuuksia eik\u00e4 lis\u00e4el\u00e4kej\u00e4rjestelyj\u00e4. Koko henkil\u00f6st\u00f6 tulospalkkiomallin piiriss\u00e4 Tulospalkkioiden maksamisen edellytyksen\u00e4 on tavoitteena olleen kynnysarvon (vuonna 2018 budjetin mukainen vuokrakate) saavuttaminen. Tulospalkkion […]\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Yhteiskuntavastuuraportti 2018\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2019-03-29T09:46:50+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Est. reading time\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"2 minutes\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/\",\"name\":\"Palkitseminen - Yhteiskuntavastuuraportti 2018\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/#website\"},\"datePublished\":\"2018-01-29T11:03:57+00:00\",\"dateModified\":\"2019-03-29T09:46:50+00:00\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"en-US\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Senaatti\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":3,\"name\":\"Hallinto ja johtaminen\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":4,\"name\":\"Palkitseminen\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/\",\"name\":\"Yhteiskuntavastuuraportti 2018\",\"description\":\"\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"en-US\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Palkitseminen - Yhteiskuntavastuuraportti 2018","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/","og_locale":"en_US","og_type":"article","og_title":"Palkitseminen - Yhteiskuntavastuuraportti 2018","og_description":"Senaatti-kiinteist\u00f6jen henkil\u00f6st\u00f6lle maksetaan kuukausipalkkaa, joka perustuu teht\u00e4v\u00e4n vaativuuteen ja siin\u00e4 suoriutumiseen. Kuukausipalkka on kokonaispalkka, jonka osia ovat rahapalkka ja mahdolliset luontoisedut (puhelin- ja\/tai autoetu). Senaatin johdolla on sopimuspalkat, joissa ei ole tavanomaisista ty\u00f6suhde-eduista poikkeavia etuuksia eik\u00e4 lis\u00e4el\u00e4kej\u00e4rjestelyj\u00e4. Koko henkil\u00f6st\u00f6 tulospalkkiomallin piiriss\u00e4 Tulospalkkioiden maksamisen edellytyksen\u00e4 on tavoitteena olleen kynnysarvon (vuonna 2018 budjetin mukainen vuokrakate) saavuttaminen. Tulospalkkion […]","og_url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/","og_site_name":"Yhteiskuntavastuuraportti 2018","article_modified_time":"2019-03-29T09:46:50+00:00","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Est. reading time":"2 minutes"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/","name":"Palkitseminen - Yhteiskuntavastuuraportti 2018","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/#website"},"datePublished":"2018-01-29T11:03:57+00:00","dateModified":"2019-03-29T09:46:50+00:00","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/#breadcrumb"},"inLanguage":"en-US","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/palkitseminen\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Senaatti","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Hallinto ja johtaminen","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/senaatti\/hallinto-ja-johtaminen\/"},{"@type":"ListItem","position":4,"name":"Palkitseminen"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/#website","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/","name":"Yhteiskuntavastuuraportti 2018","description":"","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"en-US"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/55","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/users\/11"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=55"}],"version-history":[{"count":10,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/55\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":2068,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/55\/revisions\/2068"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/49"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2018\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=55"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}