{"id":291,"date":"2018-02-28T12:00:21","date_gmt":"2018-02-28T12:00:21","guid":{"rendered":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/?page_id=291"},"modified":"2024-09-09T07:34:26","modified_gmt":"2024-09-09T07:34:26","slug":"senaattilaiset","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/","title":{"rendered":"Senaattilaiset"},"content":{"rendered":"

\"\"<\/p>\n

Senaattilaisia oli vuoden lopussa 405 (353). \u00a0Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvun nousu johtui etenkin Senaatin muuttuvasta roolista valtion palvelukeskuksena, mik\u00e4 on tuonut mukanaan uusia teht\u00e4vi\u00e4 muun muassa turvallisuuspalveluissa. Lis\u00e4ksi kiinteist\u00f6p\u00e4\u00e4llik\u00f6iksi valmentavaan Kis\u00e4lli-ohjelmaan tehtiin suuri kertarekrytointi. Rakennuttamisessa suuria hankkeita johdetaan yh\u00e4 enemm\u00e4n itse Senaatin omana ty\u00f6n\u00e4 ja ulkopuolisia rakennuttajakonsultteja k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n aiempaa v\u00e4hemm\u00e4n. T\u00e4st\u00e4 huolimatta yli 90 % Senaatin ty\u00f6teht\u00e4vist\u00e4 ostetaan edelleen toimittajakumppaneilta.<\/p>\n

Suurin osa ty\u00f6suhteista vakinaisia ja kokoaikaisia<\/h2>\n

Henkil\u00f6st\u00f6st\u00e4 suurin osa eli 97 % on vakituisessa ty\u00f6suhteessa. Vakituisista 54 % on miehi\u00e4 ja 46 % naisia. M\u00e4\u00e4r\u00e4aikaisissa ty\u00f6suhteissa naisten osuus on 79 % ja miesten 21 %. Kokoaikaisia on 96 % henkil\u00f6st\u00f6st\u00e4, joista 54 % on miehi\u00e4 ja 46 % naisia.\u00a0 Osa-aikaisista ty\u00f6ntekij\u00f6ist\u00e4 naisia on 56 % ja miehi\u00e4 44 %.<\/p>\n

Henkil\u00f6st\u00f6st\u00e4 vajaa 40 % on 50-vuotiaita tai sit\u00e4 vanhempia, mik\u00e4 johtuu vaativista asiantuntijateht\u00e4vist\u00e4, joissa edellytet\u00e4\u00e4n vankkaa ty\u00f6kokemusta ja joissa ohjataan isoa joukkoa palvelutuottajia ja toimittajakumppaneita. Senaattilaisten keski-ik\u00e4 on 46,2 vuotta. Trainee-ohjelmiin on rekrytoitu kerralla suurempia henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4ri\u00e4, mik\u00e4 on jonkin verran alentanut keski-ik\u00e4\u00e4. Ik\u00e4ryhm\u00e4ss\u00e4 35 – 49-vuotiaat henkil\u00f6st\u00f6st\u00e4 on yli 42%.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kehitys<\/caption>\n
Vuosi<\/th>\nLukum\u00e4\u00e4r\u00e4<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
2015<\/td>\n309<\/td>\n<\/tr>\n
2016<\/td>\n318<\/td>\n<\/tr>\n
2017<\/td>\n348<\/td>\n<\/tr>\n
2018<\/td>\n353<\/td>\n<\/tr>\n
2019<\/td>\n405<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Henkil\u00f6st\u00f6 alueittain<\/caption>\n
Alue<\/th>\nHenkil\u00f6st\u00f6 (%)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Etel\u00e4-Suomi<\/td>\n61<\/td>\n<\/tr>\n
L\u00e4nsi-Suomi<\/td>\n18<\/td>\n<\/tr>\n
It\u00e4-Suomi<\/td>\n12<\/td>\n<\/tr>\n
Pohjois-Suomi<\/td>\n9<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n\n\n\n\n\n\n\n
Henkil\u00f6st\u00f6n ik\u00e4rakenne<\/caption>\n
Ik\u00e4luokitus<\/th>\nOsuus (%)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
alle 25 vuotta<\/td>\n0<\/td>\n<\/tr>\n
25-50 vuotta<\/td>\n60<\/td>\n<\/tr>\n
yli 50 vuotta<\/td>\n40<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

L\u00e4ht\u00f6vaihtuvuus v\u00e4heni hieman edellisist\u00e4 vuosista ja oli 6,7 %. Vuonna 2019 el\u00e4kkeelle siirtyi kahdeksan ty\u00f6ntekij\u00e4\u00e4. Keskim\u00e4\u00e4r\u00e4inen el\u00e4kkeelle j\u00e4\u00e4misik\u00e4 pysyi viime vuoden tasossa ja oli 64,8 vuotta. Kaikkiaan Senaatista l\u00e4hti 27 henkil\u00f6\u00e4 ja uusia senaattilaisia tuli 77 henkil\u00f6\u00e4, mik\u00e4 oli edellisvuotta reilusti suurempi. L\u00e4hteneist\u00e4 17 oli naisia ja 10 miehi\u00e4. Uusista senaattilaisia naisia oli 29 ja miehi\u00e4 48.<\/p>\n

Kaikki l\u00e4htev\u00e4t haastatellaan, ja l\u00e4hd\u00f6n syin\u00e4 olivat muun muassa halu opiskella uusi ammatti, n\u00e4hd\u00e4 muita toimialoja ja yritt\u00e4jyyteen siirtyminen sek\u00e4 yleisesti ottaen ty\u00f6markkinoiden vilkastumisen mukanaan tuomat mahdollisuudet.<\/p>\n

 <\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Vaihtuvuus alueittain<\/caption>\n
Alue<\/th>\nL\u00e4hteneet<\/th>\nTulleet<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Etel\u00e4-Suomi<\/td>\n21<\/td>\n43<\/td>\n<\/tr>\n
L\u00e4nsi-Suomi<\/td>\n1<\/td>\n12<\/td>\n<\/tr>\n
It\u00e4-Suomi<\/td>\n4<\/td>\n12<\/td>\n<\/tr>\n
Pohjois-Suomi<\/td>\n1<\/td>\n10<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n\n\n\n\n\n\n
Henkil\u00f6st\u00f6n sukupuolijakauma<\/caption>\n
Sukupuoli<\/th>\nJakauma (%)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Miehi\u00e4<\/td>\n53.6<\/td>\n<\/tr>\n
Naisia<\/td>\n46.4<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

Johtoryhm\u00e4n kahdeksastatoista j\u00e4senest\u00e4 kolme oli naisia ja Senaatin hallituksen kuudesta j\u00e4senest\u00e4 puolet eli kolme oli naisia.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n
Henkil\u00f6st\u00f6 teht\u00e4v\u00e4ryhm\u00e4n ja sukupuolen mukaan<\/caption>\n
Teht\u00e4v\u00e4<\/th>\nMiehet<\/th>\nNaiset<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Johtotason ty\u00f6t<\/td>\n15<\/td>\n3<\/td>\n<\/tr>\n
Asiantuntijaty\u00f6t<\/td>\n188<\/td>\n132<\/td>\n<\/tr>\n
Toimeenpanevat ty\u00f6t<\/td>\n14<\/td>\n53<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

Rekrytoinnissa pyrit\u00e4\u00e4n henkil\u00f6st\u00f6n tasapainoiseen sukupuoli- ja ik\u00e4rakenteeseen sek\u00e4 toiminnan kannalta parhaaseen osaamis- ja koulutusrakenteeseen.<\/p>\n

Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelman tavoitteiden toteutumista seurataan aktiivisesti.<\/p>\n

Senaatin johto on sitoutunut tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden edist\u00e4miseen. Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelmaan kirjattujen toimenpiteiden noudattamista seuraa ja valvoo neuvottelukunta, joka k\u00e4y my\u00f6s vuosittain l\u00e4pi tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden tilanteen.<\/p>\n

Neuvottelukunnassa k\u00e4sitell\u00e4\u00e4n palkkatietoja kolmen vuoden v\u00e4lein<\/p>\n

Toimenpiteit\u00e4 tasa-arvon edist\u00e4miseksi 2019<\/h2>\n

Senaatilla on tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma. Siin\u00e4 on ty\u00f6suhteen laatuun, rekrytointiin, esteett\u00f6myyteen ja tiedon saavutettavuuteen, teht\u00e4vien ja ty\u00f6kuorman tasapuoliseen jakautumiseen, henkil\u00f6st\u00f6n kehitt\u00e4miseen ja ty\u00f6teht\u00e4vien monipuolistamiseen sek\u00e4 kehitysryhmiin osallistumiseen liittyvi\u00e4 tavoitteita ja toimenpiteit\u00e4, joita seurataan vuosittain. Suunnitelma asettaa tavoitteita my\u00f6s esimiesty\u00f6skentelylle, yksik\u00f6iden v\u00e4liselle tasa-arvolle, ty\u00f6n ja el\u00e4m\u00e4ntilanteiden yhteensovittamiselle, h\u00e4irinn\u00e4n poistamiselle ja ehk\u00e4isyyn sek\u00e4 ty\u00f6hyvinvoinnin tukemiselle.<\/p>\n

Henkil\u00f6st\u00f6n yht\u00e4l\u00e4ist\u00e4 mahdollisuutta edet\u00e4 ty\u00f6urallaan lis\u00e4t\u00e4\u00e4n hy\u00f6dynt\u00e4m\u00e4ll\u00e4, monipuolistamalla ja syvent\u00e4m\u00e4ll\u00e4 osaamista sek\u00e4 laatimalla jokaiselle senaattilaiselle henkil\u00f6kohtainen kehittymissuunnitelma tulos- ja kehityskeskusteluissa. Osaamiskartoituksen yhteydess\u00e4 esimies ja ty\u00f6ntekij\u00e4 sopivat yhdess\u00e4 kehitt\u00e4mistoimenpiteet.<\/p>\n

Senaatissa yll\u00e4pidet\u00e4\u00e4n nykyist\u00e4 hyv\u00e4\u00e4 tilannetta, jossa ty\u00f6olot sopivat naisille ja miehille sek\u00e4 kaikille ik\u00e4ryhmille. Tilannetta seurataan muun muassa henkil\u00f6st\u00f6tutkimustulosten avulla. Yksik\u00f6iden tasa-arvoisuuteen kiinnitet\u00e4\u00e4n huomiota my\u00f6s henkil\u00f6st\u00f6kyselyill\u00e4.<\/p>\n

Tasa-arvoisen ja asiallisen kohtelun varmistamiseksi ty\u00f6suojelussa painotettiin puuttumista ep\u00e4asialliseen kohteluun. Senaatissa on nollatoleranssi kiusaamiseen ja ep\u00e4asialliseen kohteluun. Esimiesten valmennuksissa korostui edelleen haasteellisten tilanteiden asianmukainen k\u00e4sittely ja vuorovaikutusosaamisen kasvattaminen. Uusille esimiehille kerrotaan asiasta omassa perehdytyskeskustelussa. Hajaantunut ty\u00f6skentely haastaa esimiehi\u00e4 ja heille j\u00e4rjestettiin hajautetun ty\u00f6n virtuaalijohtamisesta valmennusta.<\/p>\n

Palkkaus perustuu teht\u00e4v\u00e4n vaativuuteen ja siin\u00e4 suoriutumiseen<\/h2>\n

Jokaisella senaattilaisella on mahdollisuus vaikuttaa omaan ansioonsa ty\u00f6suorituksellaan ja osaamisellaan. Ty\u00f6tekij\u00e4lle voidaan maksaa kertapalkkio eritt\u00e4in hyv\u00e4st\u00e4 suorituksesta tai osaamisesta. Koko henkil\u00f6st\u00f6 on my\u00f6s tulospalkkion piiriss\u00e4, ja kaikilla on mahdollisuus saada omaan tuloskorttiinsa henkil\u00f6kohtaisia tavoitteita. Tuloskorttiin asetetaan jokaiselle strategial\u00e4ht\u00f6isi\u00e4 tavoitteita v\u00e4hint\u00e4\u00e4n 60 %. Palkitsemista kuvataan tarkemmin Hallinto ja johtaminen \u2013osiossa.<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Senaattilaisia oli vuoden lopussa 405 (353). \u00a0Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvun nousu johtui etenkin Senaatin muuttuvasta roolista valtion palvelukeskuksena, mik\u00e4 on tuonut mukanaan uusia teht\u00e4vi\u00e4 muun muassa turvallisuuspalveluissa. Lis\u00e4ksi kiinteist\u00f6p\u00e4\u00e4llik\u00f6iksi valmentavaan Kis\u00e4lli-ohjelmaan tehtiin suuri kertarekrytointi. Rakennuttamisessa suuria hankkeita johdetaan yh\u00e4 enemm\u00e4n itse Senaatin omana ty\u00f6n\u00e4 ja ulkopuolisia rakennuttajakonsultteja k\u00e4ytet\u00e4\u00e4n aiempaa v\u00e4hemm\u00e4n. T\u00e4st\u00e4 huolimatta yli 90 % Senaatin ty\u00f6teht\u00e4vist\u00e4 […]<\/p>\n","protected":false},"author":11,"featured_media":0,"parent":97,"menu_order":1,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"class_list":["post-291","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"yoast_head":"\nSenaattilaiset - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Senaattilaisia oli vuoden lopussa 405 (353). \u00a0Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvun nousu johtui etenkin Senaatin muuttuvasta roolista valtion palvelukeskuksena, mik\u00e4\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"en_US\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Senaattilaiset - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Senaattilaisia oli vuoden lopussa 405 (353). \u00a0Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvun nousu johtui etenkin Senaatin muuttuvasta roolista valtion palvelukeskuksena, mik\u00e4\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"2019 - yhteiskuntavastuuraportti\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2024-09-09T07:34:26+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/9\/2020\/04\/Senaatin_Sesam_web.jpg\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Est. reading time\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"3 minutes\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/\",\"name\":\"Senaattilaiset - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#primaryimage\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#primaryimage\"},\"thumbnailUrl\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/9\/2020\/04\/Senaatin_Sesam_web.jpg\",\"datePublished\":\"2018-02-28T12:00:21+00:00\",\"dateModified\":\"2024-09-09T07:34:26+00:00\",\"description\":\"Senaattilaisia oli vuoden lopussa 405 (353). \u00a0Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvun nousu johtui etenkin Senaatin muuttuvasta roolista valtion palvelukeskuksena, mik\u00e4\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"en-US\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/\"]}]},{\"@type\":\"ImageObject\",\"inLanguage\":\"en-US\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#primaryimage\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/9\/2020\/04\/Senaatin_Sesam_web.jpg\",\"contentUrl\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/9\/2020\/04\/Senaatin_Sesam_web.jpg\"},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Vastuullisuus Senaatissa\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":3,\"name\":\"Henkil\u00f6st\u00f6\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":4,\"name\":\"Senaattilaiset\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/\",\"name\":\"2019 - yhteiskuntavastuuraportti\",\"description\":\"\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"en-US\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Senaattilaiset - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti","description":"Senaattilaisia oli vuoden lopussa 405 (353). \u00a0Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvun nousu johtui etenkin Senaatin muuttuvasta roolista valtion palvelukeskuksena, mik\u00e4","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/","og_locale":"en_US","og_type":"article","og_title":"Senaattilaiset - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti","og_description":"Senaattilaisia oli vuoden lopussa 405 (353). \u00a0Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvun nousu johtui etenkin Senaatin muuttuvasta roolista valtion palvelukeskuksena, mik\u00e4","og_url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/","og_site_name":"2019 - yhteiskuntavastuuraportti","article_modified_time":"2024-09-09T07:34:26+00:00","og_image":[{"url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/9\/2020\/04\/Senaatin_Sesam_web.jpg"}],"twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Est. reading time":"3 minutes"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/","name":"Senaattilaiset - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/#website"},"primaryImageOfPage":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#primaryimage"},"image":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#primaryimage"},"thumbnailUrl":"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/9\/2020\/04\/Senaatin_Sesam_web.jpg","datePublished":"2018-02-28T12:00:21+00:00","dateModified":"2024-09-09T07:34:26+00:00","description":"Senaattilaisia oli vuoden lopussa 405 (353). \u00a0Henkil\u00f6st\u00f6m\u00e4\u00e4r\u00e4n kasvun nousu johtui etenkin Senaatin muuttuvasta roolista valtion palvelukeskuksena, mik\u00e4","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#breadcrumb"},"inLanguage":"en-US","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/"]}]},{"@type":"ImageObject","inLanguage":"en-US","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#primaryimage","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/9\/2020\/04\/Senaatin_Sesam_web.jpg","contentUrl":"https:\/\/www.senaatti.fi\/app_ykv_archive\/uploads\/sites\/9\/2020\/04\/Senaatin_Sesam_web.jpg"},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/senaattilaiset\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Vastuullisuus Senaatissa","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Henkil\u00f6st\u00f6","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/vastuullisuus-senaatissa\/henkilosto\/"},{"@type":"ListItem","position":4,"name":"Senaattilaiset"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/#website","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/","name":"2019 - yhteiskuntavastuuraportti","description":"","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"en-US"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/291","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/users\/11"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=291"}],"version-history":[{"count":13,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/291\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":3451,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/291\/revisions\/3451"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/97"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=291"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}