{"id":55,"date":"2018-01-29T11:03:57","date_gmt":"2018-01-29T11:03:57","guid":{"rendered":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/?page_id=55"},"modified":"2020-04-06T06:32:34","modified_gmt":"2020-04-06T06:32:34","slug":"palkitseminen","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/","title":{"rendered":"Palkitseminen"},"content":{"rendered":"

Senaatissa on monenlaisia tapoja ja keinoja k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta palkitsemiseen. Rahallisen palkitsemisen lis\u00e4ksi aineeton palkitseminen on t\u00e4rke\u00e4ss\u00e4 roolissa.<\/p>\n

Senaatin henkil\u00f6st\u00f6n kuukausipalkkaus perustuu teht\u00e4v\u00e4n vaativuuteen ja siin\u00e4 suoriutumiseen. Kuukausipalkka on kokonaispalkka, jonka osia ovat rahapalkka ja mahdolliset luontoisedut (puhelin- ja\/tai autoetu).<\/p>\n

Senaatin johdolla on sopimuspalkat, joissa ei ole tavanomaisista ty\u00f6suhde-eduista poikkeavia etuuksia eik\u00e4 lis\u00e4el\u00e4kej\u00e4rjestelyj\u00e4.<\/p>\n

Koko henkil\u00f6st\u00f6 tulospalkkiomallin piiriss\u00e4<\/h2>\n

Tulospalkkioiden maksamisen edellytyksen\u00e4 on tavoitteena olleen kynnysarvon saavuttaminen. Vuonna 2019 se on budjetin mukainen vuokrakate.<\/p>\n

Tulospalkkion suuruus m\u00e4\u00e4r\u00e4ytyy henkil\u00f6kohtaisten tuloskorttien tulostavoitteiden toteumien perusteella. Kullakin kortilla tavoitteita voi olla yksikk\u00f6-, ryhm\u00e4- ja henkil\u00f6tasolla.<\/p>\n

Yhteisi\u00e4 tavoitteita ovat esimiehill\u00e4 esimiehisyyden tunnusluku, joka on oman yksik\u00f6n henkil\u00f6st\u00f6n n\u00e4kemys esimiesty\u00f6n toimivuudesta ja kiinteist\u00f6p\u00e4\u00e4llik\u00f6ill\u00e4 energiatavoitteiden toteutuminen ja kiinteist\u00f6alueen k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4tyytyv\u00e4isyys.<\/p>\n

Tulospalkkio voi olla enint\u00e4\u00e4n yhden kuukauden palkan suuruinen. Toimitusjohtajan tulospalkkio voi olla enint\u00e4\u00e4n kolmen kuukauden palkan suuruinen.<\/p>\n

Senaatissa aineettomia palkitsemisen muotoja ovat esimerkiksi osallistuminen toimialan toiminnan kehitt\u00e4miseen ja laajat vaikutusmahdollisuudet, mahdollisuus oman ammattitaidon yll\u00e4pit\u00e4miseen ja kehitt\u00e4miseen, laaja ty\u00f6hyvinvointitoiminta, kattava ty\u00f6terveyshuolto, eri el\u00e4m\u00e4ntilanteet huomioiva ty\u00f6nantajapolitiikka ja hyv\u00e4 esimiehisyys.<\/p>\n

Kannustavat kertapalkkiot<\/h2>\n

Hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta voi saada kertapalkkion. Yleens\u00e4 kertapalkkion perusteena on poikkeavan hyv\u00e4 suoritus ja kertapalkkio voi olla yksil\u00f6kohtainen tai tiimille annettu.<\/p>\n

Palkitsemista kehitet\u00e4\u00e4n tiiviisti yhdess\u00e4 ty\u00f6ntekij\u00e4j\u00e4rjest\u00f6jen kanssa. Palkkausj\u00e4rjestelm\u00e4n kehitt\u00e4misryhm\u00e4 muun muassa hyv\u00e4ksyy teht\u00e4vien vaativuudet ja osallistuu palkkausj\u00e4rjestelm\u00e4n kehitt\u00e4miseen.<\/p>\n

El\u00e4k\u00f6ityminen ja irtisanoutuminen<\/h2>\n

El\u00e4kkeet m\u00e4\u00e4r\u00e4ytyv\u00e4t valtion el\u00e4kelain mukaisesti eli senaattilainen voi omalla p\u00e4\u00e4t\u00f6ksell\u00e4\u00e4n j\u00e4\u00e4d\u00e4 vanhuusel\u00e4kkeelle 63\u201368 vuoden v\u00e4lill\u00e4. Senaattilainen voi omalla p\u00e4\u00e4t\u00f6ksell\u00e4\u00e4n j\u00e4\u00e4d\u00e4 vanhuusel\u00e4kkeelle t\u00e4ytetty\u00e4\u00e4n 63 vuotta huomioiden kuitenkin 1.1.2017 voimaan tullut el\u00e4kelakiuudistus.<\/p>\n

Toimitusjohtajan irtisanomisaika on kuusi kuukautta ja irtisanomiskorvaus on kuuden kuukauden palkka. Johtoryhmien j\u00e4senten irtisanomisaika m\u00e4\u00e4r\u00e4ytyy ty\u00f6ehtosopimuksen mukaisesti.<\/p>\n

Johdon palkitseminen<\/h2>\n

Toimitusjohtajan ja johtoryhm\u00e4n j\u00e4senten kiinte\u00e4 palkanosa sis\u00e4lt\u00e4\u00e4 kuukausipalkan ja luontaisedut (auto ja puhelinetu) sek\u00e4 lomarahan. Muuttuva osa on tulospalkkio.<\/p>\n

Vuoden 2019 palkka- ja palkkiotiedot on esitetty alla olevassa taulukossa.<\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
S<\/strong>enaatti-kiinteist\u00f6jen hallitus<\/caption>\n
Hallituksen j\u00e4sen<\/th>\nPalkkio (\u20ac)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Hannele Pokka (osallistunut 13\/13 kokoukseen)<\/td>\n17 050<\/td>\n<\/tr>\n
Kari Ruohonen (osallistunut 13\/13 kokoukseen)<\/td>\n13 570<\/td>\n<\/tr>\n
Markus Siltanen (osallistunut 14\/15 kokoukseen)<\/td>\n13 570<\/td>\n<\/tr>\n
Raimo Jyv\u00e4sj\u00e4rvi\u00a0 (osallistunut 10\/13 kokoukseen)<\/td>\n12 820<\/td>\n<\/tr>\n
Ulla Hiekkanen-M\u00e4kel\u00e4 (osallistunut 11\/13 kokoukseen)<\/td>\n13 070<\/td>\n<\/tr>\n
\n

Jaana Kulju (osallistunut 12\/13 kokoukseen)<\/p>\n

Noora Vuorinen (osallistunut 1\/13 kokoukseen)<\/td>\n

\n

13 320<\/p>\n

250<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Senaatti-kiinteist\u00f6jen johto<\/caption>\n
Kuvaus<\/th>\nPalkkio (\u20ac)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Toimitusjohtajalle maksettu kiinte\u00e4 palkan osa<\/td>\n240 047<\/td>\n<\/tr>\n
Toimitusjohtajalle maksettu muuttuva palkan osa<\/td>\n49 183<\/td>\n<\/tr>\n
Johtoryhm\u00e4lle (ei sis. toimitusjohtaja) maksettu kiinte\u00e4 palkan osa<\/td>\n1\u00a0846 875<\/td>\n<\/tr>\n
Johtoryhm\u00e4lle (ei sis. toimitusjohtaja) maksettu muuttuva palkan osa<\/td>\n135 312<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n\n\n\n\n\n\n
Tilintarkastusyhteis\u00f6n palkkiot (PwC Oy ja PwC Julkistarkastus Oy)<\/caption>\n
Kuvaus<\/th>\nPalkkio (\u20ac)<\/th>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Lakis\u00e4\u00e4teisest\u00e4 tilintarkastuksesta maksettu korvaus<\/td>\n37 776<\/td>\n<\/tr>\n
Muut palvelut<\/td>\n17 871<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Senaatissa on monenlaisia tapoja ja keinoja k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta palkitsemiseen. Rahallisen palkitsemisen lis\u00e4ksi aineeton palkitseminen on t\u00e4rke\u00e4ss\u00e4 roolissa. Senaatin henkil\u00f6st\u00f6n kuukausipalkkaus perustuu teht\u00e4v\u00e4n vaativuuteen ja siin\u00e4 suoriutumiseen. Kuukausipalkka on kokonaispalkka, jonka osia ovat rahapalkka ja mahdolliset luontoisedut (puhelin- ja\/tai autoetu). Senaatin johdolla on sopimuspalkat, joissa ei ole tavanomaisista ty\u00f6suhde-eduista poikkeavia etuuksia eik\u00e4 lis\u00e4el\u00e4kej\u00e4rjestelyj\u00e4. Koko henkil\u00f6st\u00f6 […]<\/p>\n","protected":false},"author":11,"featured_media":0,"parent":49,"menu_order":1,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"class_list":["post-55","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"yoast_head":"\nPalkitseminen - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Senaatissa on monenlaisia tapoja ja keinoja k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta palkitsemiseen. Rahallisen palkitsemisen lis\u00e4ksi aineeton palkitseminen on\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"en_US\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Palkitseminen - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Senaatissa on monenlaisia tapoja ja keinoja k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta palkitsemiseen. Rahallisen palkitsemisen lis\u00e4ksi aineeton palkitseminen on\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"2019 - yhteiskuntavastuuraportti\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2020-04-06T06:32:34+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Est. reading time\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"2 minutes\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/\",\"name\":\"Palkitseminen - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/#website\"},\"datePublished\":\"2018-01-29T11:03:57+00:00\",\"dateModified\":\"2020-04-06T06:32:34+00:00\",\"description\":\"Senaatissa on monenlaisia tapoja ja keinoja k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta palkitsemiseen. Rahallisen palkitsemisen lis\u00e4ksi aineeton palkitseminen on\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"en-US\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"Senaatti\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":3,\"name\":\"Hallinto ja johto\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":4,\"name\":\"Palkitseminen\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/\",\"name\":\"2019 - yhteiskuntavastuuraportti\",\"description\":\"\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"en-US\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"Palkitseminen - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti","description":"Senaatissa on monenlaisia tapoja ja keinoja k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta palkitsemiseen. Rahallisen palkitsemisen lis\u00e4ksi aineeton palkitseminen on","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/","og_locale":"en_US","og_type":"article","og_title":"Palkitseminen - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti","og_description":"Senaatissa on monenlaisia tapoja ja keinoja k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta palkitsemiseen. Rahallisen palkitsemisen lis\u00e4ksi aineeton palkitseminen on","og_url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/","og_site_name":"2019 - yhteiskuntavastuuraportti","article_modified_time":"2020-04-06T06:32:34+00:00","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Est. reading time":"2 minutes"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/","name":"Palkitseminen - 2019 - yhteiskuntavastuuraportti","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/#website"},"datePublished":"2018-01-29T11:03:57+00:00","dateModified":"2020-04-06T06:32:34+00:00","description":"Senaatissa on monenlaisia tapoja ja keinoja k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 hyv\u00e4st\u00e4 ty\u00f6suorituksesta palkitsemiseen. Rahallisen palkitsemisen lis\u00e4ksi aineeton palkitseminen on","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/#breadcrumb"},"inLanguage":"en-US","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/palkitseminen\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"Senaatti","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/"},{"@type":"ListItem","position":3,"name":"Hallinto ja johto","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/senaatti\/hallinto-ja-johto\/"},{"@type":"ListItem","position":4,"name":"Palkitseminen"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/#website","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/","name":"2019 - yhteiskuntavastuuraportti","description":"","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"en-US"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/55","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/users\/11"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=55"}],"version-history":[{"count":11,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/55\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1814,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/55\/revisions\/1814"}],"up":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/49"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2019\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=55"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}