{"id":121,"date":"2018-01-29T12:09:03","date_gmt":"2018-01-29T12:09:03","guid":{"rendered":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/?page_id=121"},"modified":"2023-06-19T12:22:42","modified_gmt":"2023-06-19T12:22:42","slug":"gri","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/","title":{"rendered":"GRI"},"content":{"rendered":"

Senaatti-kiinteist\u00f6jen vuoden 2020 yhteiskuntavastuun raportointi perustuu edellisvuosien tapaan GRI-standardin perustason (core) laajuuteen. Senaatti-kiinteist\u00f6t raportoi soveltuvin osin my\u00f6s GRI:n rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4ohjeistuksen (Construction and Real Estate sector supplement, CRESS) mukaisesti. Raportointiin on sis\u00e4llytetty my\u00f6s olennaisuustarkastelun perusteella Senaatti-kiinteist\u00f6jen omat merkitt\u00e4vimm\u00e4t n\u00e4k\u00f6kohdat (SK-1-SK-7).<\/p>\n

Lis\u00e4tietoja Senaatti-kiinteist\u00f6jen viestint\u00e4 Outi.Tarkka@senaatti.fi<\/p>\n

 <\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
102 – Yleinen sis\u00e4lt\u00f6<\/strong><\/td>\n<\/tr>\n<\/thead>\n
Sis\u00e4lt\u00f6<\/td>\nSijainti raportissa<\/td>\nHuomiot ja puutteet<\/td>\n<\/tr>\n
Organisaation kuvaus<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-1<\/strong><\/td>\nRaportoivan organisaation nimi<\/td>\nSenaatti<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-2<\/strong><\/td>\nToimialat, bra\u0308ndit, tuotteet ja palvelut<\/td>\nLiiketoiminta ja palvelut<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-3<\/strong><\/td>\nOrganisaation pa\u0308a\u0308konttorin sijainti<\/td>\nOrganisaatio<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-4<\/strong><\/td>\nToimintamaat<\/td>\nOrganisaatio<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-5<\/strong><\/td>\nOrganisaation omistusrakenne ja yhtio\u0308muoto<\/td>\nOrganisaatio<\/a><\/p>\n

Hallinnointikoodi<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
102-6<\/strong><\/td>\nMarkkina-alueet, toimialat<\/td>\nLiiketoiminta ja palvelut<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-7<\/strong><\/td>\nRaportoivan organisaation koko<\/td>\nAvainluvut<\/a><\/p>\n

Liiketoiminta ja palvelut<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
102-8<\/strong><\/td>\nTietoa palkansaajista ja muista tyo\u0308ntekijo\u0308ista\u0308<\/td>\nSenaattilaiset<\/a><\/p>\n

Kumppanit<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
102-9<\/strong><\/td>\nToimitusketju<\/td>\nVastuulliset hankinnat<\/a><\/p>\n

Kumppanit<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
102-10<\/strong><\/td>\nMerkitta\u0308va\u0308t muutokset organisaatiossa ja toimitusketjussa<\/td>\n<\/td>\nEi merkitt\u00e4vi\u00e4 muutoksia vuonna 2020.<\/td>\n<\/tr>\n
102-11<\/strong><\/td>\nVarovaisuusperiaatteen soveltaminen<\/td>\n<\/td>\nSenaatti noudattaa kaikessa toiminnassa lains\u00e4\u00e4d\u00e4nn\u00f6n vaatimuksia ja rakentamisessa rakennusm\u00e4\u00e4r\u00e4yksi\u00e4, jossa n\u00e4m\u00e4 asiat otetaan huomioon. Erillist\u00e4 prosessia t\u00e4h\u00e4n ei ole.<\/td>\n<\/tr>\n
102-12<\/strong><\/td>\nOrganisaation hyva\u0308ksyma\u0308t tai edista\u0308ma\u0308t ulkopuolisten toimijoiden periaatteet tai aloitteet<\/td>\nToimialan kehitt\u00e4miseen osallistuminen<\/a><\/td>\nSenaatti on sitoutunut toimitilakiinteist\u00f6jen energiatehokkuussopimukseen (TETS) vuosille 2017-2025 sek\u00e4 WWF:n Green Office ymp\u00e4rist\u00f6ohjelmaan.<\/td>\n<\/tr>\n
102-13<\/strong><\/td>\nJa\u0308senyydet ja\u0308rjesto\u0308issa\u0308 ja edunvalvontaorganisaatioissa<\/td>\nSidosryhm\u00e4t<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Strategia<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-14<\/strong><\/td>\nToimitusjohtajan katsaus<\/td>\nToimitusjohtajan katsaus<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-15<\/strong><\/td>\nKeskeiset vaikutukset, riskit ja mahdollisuudet<\/td>\nRiskienhallinta<\/a>
\n
Toimintaymp\u00e4rist\u00f6<\/a><\/td>\n
<\/td>\n<\/tr>\n
Eettiset toimintaperiaatteet<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-16<\/strong><\/td>\nArvot ja liiketoimintaperiaatteet<\/td>\nHenkil\u00f6st\u00f6<\/a><\/td>\nArvot on luotu yhteisty\u00f6ss\u00e4 henkil\u00f6st\u00f6n kanssa. Senaatilla on kattava perehdytt\u00e4misohjelma, jossa k\u00e4yd\u00e4\u00e4n l\u00e4pi Senaatin toimintaperiaatteet ml. arvot. Eettinen toimintatapa Senaatissa -tentin suorittaminen on kaikille pakollinen.<\/td>\n<\/tr>\n
Hallitus<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-18<\/strong><\/td>\nHallintorakenne<\/td>\nVastuullisuus<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-22<\/strong><\/td>\nHallituksen kokoonpano<\/td>\nHallinto ja johtaminen<\/a><\/p>\n

Hallinnointikoodi<\/a><\/td>\n

Hallituksen nimitt\u00e4misess\u00e4 noudatetaan liikelaitoslakia (1062\/2010) ja sit\u00e4 tarkentavaa valtioneuvoston asetusta(1292\/2010)<\/td>\n<\/tr>\n
102-23<\/strong><\/td>\nHallituksen puheenjohtaja<\/td>\nHallinto ja johtaminen<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-24<\/strong><\/td>\nHallituksen valinta<\/td>\nHallinto ja johtaminen<\/a><\/p>\n

Hallinnointikoodi<\/a><\/td>\n

Hallituksen nimitt\u00e4misess\u00e4 noudatetaan liikelaitoslakia (1062\/2010) ja sit\u00e4 tarkentavaa valtioneuvoston asetusta(1292\/2010)<\/td>\n<\/tr>\n
102-35<\/strong><\/td>\nHallituksen ja ylimma\u0308n johdon palkitseminen<\/td>\nPalkitseminen<\/a><\/td>\nSenaatti raportoi hallitukselle ja johtoryhm\u00e4lle maksetut palkkiot.<\/td>\n<\/tr>\n
Sidosryhm\u00e4t<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-40<\/strong><\/td>\nLuettelo organisaation sidosryhmista\u0308<\/td>\nSidosryhm\u00e4t<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-41<\/strong><\/td>\nKollektiivisesti neuvoteltujen tyo\u0308ehtosopimusten piiriin kuuluva henkilo\u0308sto\u0308<\/td>\n<\/td>\nKaikki ty\u00f6ntekij\u00e4t johtoa lukuunottamatta kuuluvat yleisten ty\u00f6ehtosopimusten piiriin.<\/td>\n<\/tr>\n
102-42<\/strong><\/td>\nSidosryhmien ma\u0308a\u0308rittely- ja valintaperusteet<\/td>\nSidosryhm\u00e4t<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-43<\/strong><\/td>\nSidosryhma\u0308toiminnan periaatteet<\/td>\nSidosryhm\u00e4t<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-44<\/strong><\/td>\nSidosryhmien esille nostamat ta\u0308rkeimma\u0308t asiat ja huolenaiheet<\/td>\nSidosryhm\u00e4t<\/a><\/td>\nSenaatti toteuttaa vuosittain asiakas- ja p\u00e4\u00e4tt\u00e4j\u00e4tyytyv\u00e4isyystutkimukset, joiden tulosten perusteella toimintaa kehitet\u00e4\u00e4n. Lis\u00e4ksi ovat k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 s\u00e4hk\u00f6iset palautekanavat.<\/td>\n<\/tr>\n
Raportointitapa<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-45<\/strong><\/td>\nTilinpa\u0308a\u0308to\u0308kseen sisa\u0308ltyva\u0308t yhtio\u0308t<\/td>\nTilinp\u00e4\u00e4t\u00f6s<\/a><\/td>\nRaportti kattaa Senaatti-kiinteist\u00f6jen koko toiminnan. Mukana eiv\u00e4t ole Senaatti-kiinteist\u00f6jen tyt\u00e4ryhti\u00f6t, joiden osuus liikelaitoskonsernista on hyvin pieni.<\/td>\n<\/tr>\n
102-46<\/strong><\/td>\nRaportin sisa\u0308llo\u0308n ma\u0308a\u0308rittely<\/td>\nOlennaiset teemat<\/a><\/p>\n

Raportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
102-47<\/strong><\/td>\nOlennaiset na\u0308ko\u0308kohdat<\/td>\nOlennaiset teemat<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-48<\/strong><\/td>\nMuutokset aiemmin raportoiduissa tiedoissa<\/td>\n<\/td>\nMuutokset aiemmin raportoiduissa tiedoissa ilmoitetaan tunnuslukujen yhteydess\u00e4.<\/td>\n<\/tr>\n
102-49<\/strong><\/td>\nMerkitta\u0308va\u0308t muutokset raportin laajuudessa ja na\u0308ko\u0308kohtien laskentarajoissa<\/td>\nRaportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-50<\/strong><\/td>\nRaportointijakso<\/td>\nRaportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-51<\/strong><\/td>\nEdellisen raportin pa\u0308iva\u0308ys<\/td>\nRaportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-52<\/strong><\/td>\nRaportin julkaisutiheys<\/td>\nRaportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-53<\/strong><\/td>\nYhteystiedot, josta kysya\u0308 raporttiin liittyvia\u0308 lisa\u0308tietoja<\/td>\nGRI<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-54<\/strong><\/td>\nGRI-standardien mukainen raportoinnin kattavuus<\/td>\nGRI<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-55<\/strong><\/td>\nGRI-sisa\u0308llysluettelo<\/td>\nGRI<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
102-56<\/strong><\/td>\nRaportoinnin varmennus<\/td>\nVarmennuslausunto<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
103 – Johtamismalli<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Sis\u00e4lt\u00f6<\/td>\nHuomiot ja puutteet<\/td>\n<\/tr>\n
103-1<\/strong><\/td>\nOlennaisia na\u0308ko\u0308kohtia koskevat laskentarajat<\/td>\nRaportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\nOlennaiset teemat<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
103-2<\/strong><\/td>\nJohtamismallin osatekij\u00e4t<\/td>\nVastuullisuus Senaatissa<\/a><\/p>\n

Vastuullisuustavoitteet ja olennaiset teemat<\/a><\/td>\n

Kunkin olennaisen teeman johtaminen on kuvattu erikseen teeman omalla sivulla.<\/td>\n<\/tr>\n
103-3<\/strong><\/td>\nJohtamismallin arviointi<\/td>\nVastuullisuus Senaatissa<\/a><\/td>\nISO 14001 kattaa ymp\u00e4rist\u00f6n lis\u00e4ksi taloudellisen ja sosiaalisen vastuun osa-alueet. Toimintaa seurataan s\u00e4\u00e4nn\u00f6llisill\u00e4 sis\u00e4isill\u00e4 ja ulkoisilla auditoinneilla sek\u00e4 puolivuosittain teht\u00e4vill\u00e4 johdon katselmuksilla.<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
200 – Taloudelliset vaikutukset<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Sis\u00e4lt\u00f6<\/td>\nHuomiot ja puutteet<\/td>\n<\/tr>\n
Taloudelliset tulokset<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
201-1<\/strong><\/td>\nSuoran taloudellisen lis\u00e4arvon tuottaminen ja jakautuminen<\/td>\nYhteiskunnalliset rahavirrat<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
201-4<\/strong><\/td>\nValtiolta saadut avustukset<\/td>\nYhteiskunnalliset rahavirrat<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Va\u0308lilliset taloudelliset vaikutukset<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
203-2<\/strong><\/td>\nMerkitt\u00e4v\u00e4t ep\u00e4suorat taloudelliset vaikutukset ja niiden laajuus<\/td>\nRahavirrat<\/a><\/p>\n

Ty\u00f6llist\u00e4misjalanj\u00e4lki<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
Hankintak\u00e4yt\u00e4nn\u00f6t<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
204-1<\/strong><\/td>\nOstot paikallisilta toimittajilta<\/td>\n<\/td>\nSenaatti noudatta julkista hankintalakia, jossa hankintakriteerin\u00e4 ei voi k\u00e4ytt\u00e4\u00e4 paikallisuutta<\/td>\n<\/tr>\n
SK-5<\/strong><\/td>\nTalousrikollisuuden torjunta<\/td>\nTalousrikollisuuden torjunta<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
SK-6<\/strong><\/td>\nHankinnoissa kest\u00e4v\u00e4n kehityksen huomioiminen kattavasti<\/td>\nVastuulliset hankinnat<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Korruptionvastaisuus<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
205-2<\/strong><\/td>\nKorruption vastaisiin politiikkoihin ja menettelytapoihin liittyv\u00e4 viestint\u00e4 ja koulutus<\/td>\n<\/td>\nSenaatilla on eettiset ohjeet ja jokainen senaattilainen suorittaa etiikkatentin. Toimittajien sopimuksiin sis\u00e4llytet\u00e4\u00e4n talousrikollisuuden torjunnan ehdot ja ne k\u00e4yd\u00e4\u00e4n l\u00e4pi rakennusurakoitsijoiden ja yll\u00e4pidon toimittajien kanssa.<\/td>\n<\/tr>\n
205-3<\/strong><\/td>\nVahvistetut lahjontatapaukset ja niihin liittyv\u00e4t toimenpiteet<\/td>\n<\/td>\nEi lahjontatapauksia vuonna 2020.<\/td>\n<\/tr>\n
Kilpailun rajoittaminen<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
206-1<\/strong><\/td>\nKilpailuoikeudellisten sa\u0308a\u0308nno\u0308sten rikkomiseen, kartelleihin ja monopoliaseman va\u0308a\u0308rinka\u0308ytto\u0308o\u0308n liittyva\u0308t oikeustoimet<\/td>\n<\/td>\nEi oikeudenk\u00e4yntej\u00e4 em. mainituissa tapauksissa vuonna 2020.<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
300 – Ymp\u00e4rist\u00f6vaikutukset<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Sis\u00e4lt\u00f6<\/td>\nHuomiot ja puutteet<\/td>\n<\/tr>\n
Energia<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
302-1<\/strong><\/td>\nOrganisaation oma energiankulutus<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/td>\nSenaatti kehitt\u00e4\u00e4 \u00f6ljyn kokonaiskulutuksen raportointia.<\/p>\n

Senaatti raportoi kasvihuonekaasup\u00e4\u00e4st\u00f6t CO\u2082-yksik\u00f6ss\u00e4 CO\u2082e sijaan.<\/td>\n<\/tr>\n

302-3<\/strong><\/td>\nEnergiaintensiteetti<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
302-4<\/strong><\/td>\nEnergiankulutuksen v\u00e4hent\u00e4minen<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/td>\nSenaatin yll\u00e4pit\u00e4mien kiinteist\u00f6jen k\u00e4ytt\u00e4m\u00e4 \u00f6ljynkulutus on pienentynyt vuoteen 2019 verrattuna noin 23%, joka n\u00e4kyy maakaasun ja pellettien k\u00e4yt\u00f6n nousuna.<\/td>\n<\/tr>\n
Vesi<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
303-1<\/strong><\/td>\nKokonaisvedenotto vesil\u00e4hteitt\u00e4in<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/td>\nKohteissa k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 kunnallinen vesi. Senaatilla on my\u00f6s yksitt\u00e4isi\u00e4 kohteita, joissa on oma kaivo.<\/td>\n<\/tr>\n
Luonnon monimuotoisuus<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
304-1<\/strong><\/td>\nToimipaikat, jotka sijaitsevat luonnonsuojelualueilla tai luonnon monimuotoisuuden kannalta merkitt\u00e4vill\u00e4 alueilla<\/td>\nLuonnon monimuotoisuus<\/a><\/td>\nRaportoitu luonnosuojelualueilla sijaitsevien kohteiden toiminnan laatu ja luontoarvojen huomioimien osana riskienhallintaprosessia ja vaikutusten ennaltaehk\u00e4isy\u00e4<\/td>\n<\/tr>\n
P\u00e4\u00e4st\u00f6t<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
305-1<\/strong><\/td>\nSuorat kasvihuonekaasujen p\u00e4\u00e4st\u00f6t (scope 1)<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/p>\n

Raportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
305-2<\/strong><\/td>\nEp\u00e4suorat kasvihuonekaasujen p\u00e4\u00e4st\u00f6t (scope 2)<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/p>\n

Raportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
305-3<\/strong><\/td>\nMuut ep\u00e4suorat kasvihuonekaasujen p\u00e4\u00e4st\u00f6t (scope 3)<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/p>\n

Raportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
305-4<\/strong><\/td>\nKasvihuonekaasujen p\u00e4\u00e4st\u00f6intensiteetti<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/p>\n

Raportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
305-5<\/strong><\/td>\nKasvihuonekaasup\u00e4\u00e4st\u00f6jen v\u00e4hent\u00e4minen<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/p>\n

Raportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
J\u00e4tteet<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
306-2<\/strong><\/td>\nJ\u00e4tteiden kokonaism\u00e4\u00e4r\u00e4 jaoteltuna j\u00e4telajeittain ja k\u00e4sittelytavan mukaisesti<\/td>\nJ\u00e4tteet ja pilaantuneet maa-alueet<\/a><\/p>\n

Kest\u00e4v\u00e4 rakentaminen ja kiertotalous<\/a><\/p>\n

Raportointiperiaatteet<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
SK-7<\/strong><\/td>\nJ\u00e4tteiden lajittelu virastotaloissa ja toimipaikoissa ja kiertotalouden edist\u00e4minen.<\/td>\nJ\u00e4tteet ja pilaantuneet maa-alueet<\/a><\/p>\n

Ty\u00f6turvallisuus rakennusty\u00f6mailla<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
Ymp\u00e4rist\u00f6lains\u00e4\u00e4d\u00e4nn\u00f6n noudattaminen<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
307-1<\/strong><\/td>\nYmp\u00e4rist\u00f6lains\u00e4\u00e4d\u00e4nn\u00f6n ja -s\u00e4\u00e4nn\u00f6sten rikkominen<\/td>\n<\/td>\nEi sakkoja tai sanktioita vuonna 2020.<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
400 – Sosiaaliset vaikutukset<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Sis\u00e4lt\u00f6<\/td>\nHuomiot ja puutteet<\/td>\n<\/tr>\n
Ty\u00f6suhteet<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
401-1<\/strong><\/td>\nUuden palkatun henkil\u00f6st\u00f6n m\u00e4\u00e4r\u00e4 ja vaihtuvuus<\/td>\nHenkil\u00f6st\u00f6<\/a><\/td>\nSenaatti toimii vain Suomessa, joten alueellisuus ei ole merkitt\u00e4v\u00e4 kriteeri. Henkil\u00f6st\u00f6n ik\u00e4 ei ole teht\u00e4vien luonteen vuoksi kriteerin\u00e4 valinnoille.<\/td>\n<\/tr>\n
401-2<\/strong><\/td>\nKokoaikaisen henkil\u00f6st\u00f6n henkil\u00f6st\u00f6etuudet, joita ei tarjota m\u00e4\u00e4r\u00e4aikaiselle tai osa-aikaiselle henkil\u00f6st\u00f6lle<\/td>\n<\/td>\nKaikilla ty\u00f6ntekij\u00f6ill\u00e4 on samat henkil\u00f6st\u00f6etuudet autoetua lukuunottamatta, joka tarjotaan vain vakituiselle henkil\u00f6st\u00f6lle.<\/td>\n<\/tr>\n
Ty\u00f6terveys ja -turvallisuus<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
403-1<\/strong><\/p>\n

403-3<\/strong><\/p>\n

403-4<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

403-5<\/strong><\/p>\n

403-6<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

403-7<\/strong><\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

403-9<\/strong><\/p>\n

 <\/td>\n

Ty\u00f6terveys ja turvallisuusj\u00e4rjestelm\u00e4<\/p>\n

Ty\u00f6terveyspalvelut<\/p>\n

Ty\u00f6terveyspalveuiden kattavuus<\/p>\n

 <\/p>\n

Ty\u00f6ntekij\u00f6iden koulutus<\/p>\n

Ty\u00f6ntekij\u00f6iden terveyden edist\u00e4minen<\/p>\n

 <\/p>\n

Ty\u00f6terveys- ja turvallisuushaittojen ehk\u00e4isy<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Tapaturmatyypit, tapaturmataajuus, ammattitautitaajuus, menetetyt ty\u00f6p\u00e4iv\u00e4t, poissaolot ja kuolemantapaukset<\/p>\n

 <\/td>\n

Ty\u00f6hyvinvointi<\/a><\/p>\n

Ty\u00f6hyvinvointi<\/a><\/p>\n

Ty\u00f6hyvinvointi<\/a><\/p>\n

<\/a><\/p>\n

Ty\u00f6hyvinvointi<\/a><\/p>\n

Ty\u00f6hyvinvointi<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

Ty\u00f6turvallisuus rakennusty\u00f6mailla<\/a><\/p>\n

Sis\u00e4olosuhteet<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

Ty\u00f6hyvinvointi<\/a><\/p>\n

Ty\u00f6turvallisuus rakennusty\u00f6mailla<\/a><\/p>\n

 <\/p>\n

<\/a><\/td>\n

Senaatilla on ty\u00f6suojelutoimikunta.<\/p>\n

 <\/p>\n

Kaikki ty\u00f6ntekij\u00e4t kuuluvat ty\u00f6terveyspalveuiden piiriin.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Vuonna 2020 ei ollut ty\u00f6h\u00f6n liittyvi\u00e4 kuolemantapauksia. Kehit\u00e4mme raportointiamme vakavien ja muiden tapaturmien, p\u00e4\u00e4tapaturmatyyppien, ty\u00f6h\u00f6n liittyvien vaarojen ja riskien sek\u00e4 kokonaisty\u00f6tuntien osalta.<\/td>\n<\/tr>\n

Koulutukset<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
404-1<\/strong><\/td>\nKeskim\u00e4\u00e4r\u00e4iset koulutustunnit vuodessa henkil\u00f6\u00e4 kohden<\/td>\nOsaamiseen panostaminen<\/a><\/td>\nSenaatti raportoi koulutukset p\u00e4ivin\u00e4.<\/td>\n<\/tr>\n
404-2<\/strong><\/td>\nOsaamisen kehitt\u00e4miseen ja muutokseen liittyv\u00e4t ohjelmat<\/td>\nOsaamiseen panostaminen<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
404-3<\/strong><\/td>\nS\u00e4\u00e4nn\u00f6llisten suoritusarviointien ja kehityskeskustelujen piiriss\u00e4 olevan henkil\u00f6st\u00f6n osuus<\/td>\n<\/td>\nKoko henkil\u00f6st\u00f6 on suoritusarvioinnin ja kehityskeskustelujen piiriss\u00e4<\/td>\n<\/tr>\n
Monimuotoisuus ja yhdenvertaiset mahdollisuudet<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
405-1<\/strong><\/td>\nHallinnon ja henkil\u00f6st\u00f6n monimuotoisuus<\/td>\nHenkil\u00f6st\u00f6<\/a><\/p>\n

Hallinto<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
Syrjinn\u00e4n ehk\u00e4isy<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
406-1<\/strong><\/td>\nSyrjint\u00e4tapaukset ja korjaavat toimenpiteet<\/td>\n<\/td>\nSyrjint\u00e4tapauksia ei raportoitu vuonna 2020. Senaatilla on tasa-arvosuunnitelma, jossa otetaan kantaa my\u00f6s syrjimiseen sek\u00e4 tasa-arvosuunnitelmassa tavoitteita, joiden toteutumista seurataan. Mahdollisten syrjint\u00e4tapausten k\u00e4sittelyss\u00e4 on mukana luottamusmiesorganisaatio sek\u00e4 ty\u00f6nantajan puolelta ty\u00f6suojelup\u00e4\u00e4llikk\u00f6 ja henkil\u00f6st\u00f6asioista vastaava johtaja. Asian k\u00e4sittely dokumentoidaan.<\/td>\n<\/tr>\n
Julkinen p\u00e4\u00e4t\u00f6ksenteko<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
415-1<\/strong><\/td>\nPoliittiset tuet<\/td>\n<\/td>\nSenaatin eettiset periaatteet kielt\u00e4v\u00e4t poliittisten tukien antamisen.<\/td>\n<\/tr>\n
Asiakkaiden terveys ja turvallisuus<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
416-1<\/strong><\/td>\nTuotteiden ja palveluiden terveys ja turvallisuusvaikutusten arviointi<\/td>\nSis\u00e4ilma<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
SK-1<\/strong><\/td>\nHyvien sis\u00e4olosuhteiden varmistaminen Senaatin hallitsemissa kiinteist\u00f6iss\u00e4<\/td>\nSis\u00e4ilma<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
416-2<\/strong><\/td>\nTuotteiden ja palveluiden terveys- ja turvallisuusvaatimusten rikkomukset<\/td>\n<\/td>\nEi rikkomuksia vuonna 2020<\/td>\n<\/tr>\n
Asiakkaiden yksityisyydensuoja<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
418-1<\/strong><\/td>\nAsiakkaiden yksityisyydensuojan rikkomiseen ja asiakastietojen h\u00e4vi\u00e4miseen liittyv\u00e4t valitukset<\/td>\n<\/td>\nEi valituksia vuonna 2020.<\/td>\n<\/tr>\n
M\u00e4\u00e4r\u00e4ystenmukaisuus<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
419-1<\/strong><\/td>\nLakien ja sa\u0308a\u0308do\u0308sten rikkomukset sosiaalisten ja taloudellisten tekijo\u0308iden osalta<\/td>\n<\/td>\nEi rikkomuksia vuonna 2020.<\/td>\n<\/tr>\n
<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4osa (Construction and Real Estate Sector Disclosures)<\/strong><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Sis\u00e4lt\u00f6<\/td>\nHuomiot ja puutteet<\/td>\n<\/tr>\n
CRE-1<\/strong><\/td>\nRakennusten energiaintensiteetti<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
CRE-2<\/strong><\/td>\nRakennusten vesi-intensiteetti<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
CRE-3<\/strong><\/td>\nRakennusten kasvihuonekaasup\u00e4\u00e4st\u00f6intensiteetti<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
CRE-5<\/strong><\/td>\nPuhdistetut tai puhdistuksen tarpeessa olevat maa-alueet<\/td>\nJ\u00e4tteet ja pilaantuneet maa-alueet<\/a><\/td>\nSenaatti ei raportoi ko. maa-alueiden pinta-alatietoja.<\/td>\n<\/tr>\n
CRE-8<\/strong><\/td>\nKest\u00e4v\u00e4\u00e4n kehitykseen liittyv\u00e4t sertfiointi-, luokittelu- sek\u00e4 merkint\u00e4ohjelmat<\/td>\nKest\u00e4v\u00e4 rakentaminen ja kiertotalous<\/a><\/td>\nSenaatissa ei ole k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 kattavaa luokitusta rakennusten energiatehokkuudelle.\u00a0 Rakennuttamisessa on k\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 Suomen olosuhteisiin kehitetty RT-ymp\u00e4rist\u00f6ty\u00f6kalu. K\u00e4yt\u00f6ss\u00e4 ei ole kansainv\u00e4lisi\u00e4 sertifiointeja.<\/td>\n<\/tr>\n
SK-2<\/strong><\/td>\nElinkaariajattelu kiinteist\u00f6jen yll\u00e4pidossa ja rakentamisessa ja niiden kautta Suomen valtion p\u00e4\u00e4st\u00f6tavoitteiden edist\u00e4minen<\/td>\nEnergia, p\u00e4\u00e4st\u00f6t ja vesi<\/a><\/p>\n

Kest\u00e4v\u00e4 rakentaminen ja kiertotalous<\/a><\/td>\n

<\/td>\n<\/tr>\n
SK-3<\/strong><\/td>\nTilojen tehokas ja optimaalinen k\u00e4ytt\u00f6: uusien ty\u00f6nteon tapojen ja uusien ty\u00f6ymp\u00e4rist\u00f6jen edist\u00e4minen valtionhallinnossa<\/td>\nTy\u00f6ymp\u00e4rist\u00f6jen kehitt\u00e4minen<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
SK-4<\/strong><\/td>\nTilojen, tietojen ja toiminnan turvallisuus.<\/td>\nTurvallisuus<\/a><\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

 <\/p>\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n\n
Tunnuslukujen laskentarajat<\/caption>\n
<\/td>\nLaskentaraja<\/td>\n<\/tr>\n
Olennaiset n\u00e4k\u00f6kohdat<\/td>\nSenaatti-kiinteist\u00f6t<\/td>\nSenaatti-kiinteist\u00f6t ja ulkopuoliset toimijat<\/td>\n<\/tr>\n
Taloudelliset tulokset<\/td>\nx<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
V\u00e4lilliset taloudelliset vaikutukset<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
Korruption vastaisuus<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
Kilpailun rajoittaminen<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
Energia<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
Vesi<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
P\u00e4\u00e4st\u00f6t<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
P\u00e4\u00e4st\u00f6t vesist\u00f6ihin ja j\u00e4tteet<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
Ymp\u00e4rist\u00f6lains\u00e4\u00e4d\u00e4nn\u00f6n noudattaminen<\/td>\nx<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Ty\u00f6suhteet<\/td>\nx<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Ty\u00f6terveys- ja turvallisuus<\/td>\nx<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Koulutukset<\/td>\nx<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Monimuotoisuus ja yhdenvertaiset mahdollisuudet<\/td>\nx<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Syrjinn\u00e4n ehk\u00e4isy<\/td>\nx<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Asiakkaiden terveys ja turvallisuus<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
M\u00e4\u00e4r\u00e4ystenmukaisuus<\/td>\nx<\/td>\n<\/td>\n<\/tr>\n
Terveelliset ja turvalliset tilat<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
Tilatehokkuus<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
Toimintaa tukevat ty\u00f6ymp\u00e4rist\u00f6t<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n
Kustannustehokas toiminta<\/td>\n<\/td>\nx<\/td>\n<\/tr>\n<\/tbody>\n<\/table>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Senaatti-kiinteist\u00f6jen vuoden 2020 yhteiskuntavastuun raportointi perustuu edellisvuosien tapaan GRI-standardin perustason (core) laajuuteen. Senaatti-kiinteist\u00f6t raportoi soveltuvin osin my\u00f6s GRI:n rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4ohjeistuksen (Construction and Real Estate sector supplement, CRESS) mukaisesti. Raportointiin on sis\u00e4llytetty my\u00f6s olennaisuustarkastelun perusteella Senaatti-kiinteist\u00f6jen omat merkitt\u00e4vimm\u00e4t n\u00e4k\u00f6kohdat (SK-1-SK-7). Lis\u00e4tietoja Senaatti-kiinteist\u00f6jen viestint\u00e4 Outi.Tarkka@senaatti.fi   102 – Yleinen sis\u00e4lt\u00f6 Sis\u00e4lt\u00f6 Sijainti raportissa Huomiot ja […]<\/p>\n","protected":false},"author":11,"featured_media":0,"parent":0,"menu_order":99,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"class_list":["post-121","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":[],"yoast_head":"\nGRI - Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti<\/title>\n<meta name=\"description\" content=\"Senaatti-kiinteist\u00f6jen vuoden 2019 yhteiskuntavastuun raportointi perustuu GRI-standardin perustason (core) laajuuteen. Senaatti-kiinteist\u00f6t raportoi soveltuvin osin my\u00f6s GRI:n rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4ohjeistuksen (Construction and Real Estate sector supplement, CRESS) mukaisesti.\" \/>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"en_US\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"GRI - Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Senaatti-kiinteist\u00f6jen vuoden 2019 yhteiskuntavastuun raportointi perustuu GRI-standardin perustason (core) laajuuteen. Senaatti-kiinteist\u00f6t raportoi soveltuvin osin my\u00f6s GRI:n rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4ohjeistuksen (Construction and Real Estate sector supplement, CRESS) mukaisesti.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2023-06-19T12:22:42+00:00\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Est. reading time\" \/>\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"6 minutes\" \/>\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/\",\"name\":\"GRI - Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/#website\"},\"datePublished\":\"2018-01-29T12:09:03+00:00\",\"dateModified\":\"2023-06-19T12:22:42+00:00\",\"description\":\"Senaatti-kiinteist\u00f6jen vuoden 2019 yhteiskuntavastuun raportointi perustuu GRI-standardin perustason (core) laajuuteen. Senaatti-kiinteist\u00f6t raportoi soveltuvin osin my\u00f6s GRI:n rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4ohjeistuksen (Construction and Real Estate sector supplement, CRESS) mukaisesti.\",\"breadcrumb\":{\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/#breadcrumb\"},\"inLanguage\":\"en-US\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/\"]}]},{\"@type\":\"BreadcrumbList\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/#breadcrumb\",\"itemListElement\":[{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":1,\"name\":\"Home\",\"item\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/\"},{\"@type\":\"ListItem\",\"position\":2,\"name\":\"GRI\"}]},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/\",\"name\":\"Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti\",\"description\":\"\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":{\"@type\":\"EntryPoint\",\"urlTemplate\":\"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/?s={search_term_string}\"},\"query-input\":{\"@type\":\"PropertyValueSpecification\",\"valueRequired\":true,\"valueName\":\"search_term_string\"}}],\"inLanguage\":\"en-US\"}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","yoast_head_json":{"title":"GRI - Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti","description":"Senaatti-kiinteist\u00f6jen vuoden 2019 yhteiskuntavastuun raportointi perustuu GRI-standardin perustason (core) laajuuteen. Senaatti-kiinteist\u00f6t raportoi soveltuvin osin my\u00f6s GRI:n rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4ohjeistuksen (Construction and Real Estate sector supplement, CRESS) mukaisesti.","robots":{"index":"index","follow":"follow","max-snippet":"max-snippet:-1","max-image-preview":"max-image-preview:large","max-video-preview":"max-video-preview:-1"},"canonical":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/","og_locale":"en_US","og_type":"article","og_title":"GRI - Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti","og_description":"Senaatti-kiinteist\u00f6jen vuoden 2019 yhteiskuntavastuun raportointi perustuu GRI-standardin perustason (core) laajuuteen. Senaatti-kiinteist\u00f6t raportoi soveltuvin osin my\u00f6s GRI:n rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4ohjeistuksen (Construction and Real Estate sector supplement, CRESS) mukaisesti.","og_url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/","og_site_name":"Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti","article_modified_time":"2023-06-19T12:22:42+00:00","twitter_card":"summary_large_image","twitter_misc":{"Est. reading time":"6 minutes"},"schema":{"@context":"https:\/\/schema.org","@graph":[{"@type":"WebPage","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/","name":"GRI - Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti","isPartOf":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/#website"},"datePublished":"2018-01-29T12:09:03+00:00","dateModified":"2023-06-19T12:22:42+00:00","description":"Senaatti-kiinteist\u00f6jen vuoden 2019 yhteiskuntavastuun raportointi perustuu GRI-standardin perustason (core) laajuuteen. Senaatti-kiinteist\u00f6t raportoi soveltuvin osin my\u00f6s GRI:n rakennus- ja kiinteist\u00f6toimialan lis\u00e4ohjeistuksen (Construction and Real Estate sector supplement, CRESS) mukaisesti.","breadcrumb":{"@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/#breadcrumb"},"inLanguage":"en-US","potentialAction":[{"@type":"ReadAction","target":["https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/"]}]},{"@type":"BreadcrumbList","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/gri\/#breadcrumb","itemListElement":[{"@type":"ListItem","position":1,"name":"Home","item":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/"},{"@type":"ListItem","position":2,"name":"GRI"}]},{"@type":"WebSite","@id":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/#website","url":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/","name":"Senaatti 2020 - yhteiskuntavastuuraportti","description":"","potentialAction":[{"@type":"SearchAction","target":{"@type":"EntryPoint","urlTemplate":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/?s={search_term_string}"},"query-input":{"@type":"PropertyValueSpecification","valueRequired":true,"valueName":"search_term_string"}}],"inLanguage":"en-US"}]}},"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/121","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/wp-json\/wp\/v2\/pages"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/wp-json\/wp\/v2\/types\/page"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/wp-json\/wp\/v2\/users\/11"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=121"}],"version-history":[{"count":12,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/121\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":4497,"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/wp-json\/wp\/v2\/pages\/121\/revisions\/4497"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.senaatti.fi\/yhteiskuntavastuuraportti2020\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=121"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}